Ce este Experiența Generativă Google Search (SGE) si care este viitorul ei in SEO pentru anul 2024?
Viitorul SEO se îndreaptă către o abordare mai centrată pe utilizator, etică și tehnic avansată. De ce?
- Creșterea inteligenței artificiale (AI) și a învățării automate în motoarele de căutare le permite să înțeleagă mai bine intenția utilizatorilor și să ofere rezultate mai relevante.
- Google prioritizează Experiența, Expertiza, Autoritatea și Credibilitatea (E-E-A-T), susținând producția de conținut etic și de înaltă calitate.
- AI (precum ChatGPT) modelează SEO pentru a fi mai conversațional.
Înțelegerea acestor tendințe te poate ajuta să te clasezi mai sus, să generezi mai mult trafic și să te conectezi cu mai mulți clienți potențiali.
Experiența Generativă Google Search (SGE)
Ce trebuie să știi:
Experiența Generativă Google Search (SGE) este experiența de căutare a Google alimentată de AI.
Google SGE oferă un răspuns generat de AI la multe interogări de căutare, care apare în partea de sus a paginilor de rezultate ale motorului de căutare (SERPs).
Pe măsură ce devine mai omniprezentă, va schimba probabil modul în care utilizatorii interacționează cu motorul de căutare. De asemenea, va schimba modul în care site-urile sunt optimizate pentru a genera impresii și trafic.
SGE îmbunătățește interacțiunile utilizatorilor oferind răspunsuri clare și concise la interogarea de căutare a utilizatorului. De asemenea, oferă vizualizări relevante și un model de angajare conversațional.
Ca să fie clar – nu este un chatbot precum ChatGPT.
În schimb, când efectuezi o căutare pe Google, apare un rezultat alimentat de AI.
Instantaneul include linkuri relevante către unele dintre sursele subiacente și prompturi suplimentare pentru a explora mai departe subiectul.
Imaginează-ți Google evoluând într-un asistent mai conversațional, înțelegând și răspunzând la interogările tale într-un mod mai uman.
Asta este SGE.
Această tendință semnifică o schimbare către o experiență de căutare mai interactivă și mai prietenoasă cu utilizatorul, unde algoritmul înțelege și anticipează nevoile și intențiile utilizatorului.
Nu este doar o idee extravagantă. Afacerile investesc masiv în această tehnologie.
De fapt, piața inteligenței artificiale, care alimentează experiențe precum SGE, este evaluată la aproape 100 de miliarde de dolari SUA și se așteaptă să crească la aproape două trilioane de dolari SUA până în 2030.
Cum să te pregătești
Este prea devreme pentru o metodă sigură de a optimiza conținutul pentru SGE-ul Google.
Cu toate acestea, concentrându-te pe conținutul care răspunde în mod direct și cuprinzător la interogările utilizatorilor, poți asigura menținerea relevanței.
De ce?
Conținutul generat de AI furnizat de SGE include în continuare linkuri către conținut relevant și resurse.
Încă nu este clar ce factori influențează linkurile care apar alături de fragment.
Dar conținutul afișat pare să aibă unele caracteristici similare.
Opinie sau analiză: SGE pare să sintetizeze informații și analize din multiple surse pentru a construi răspunsul său. Asta înseamnă că furnizarea unei analize sau opinii de expert pe tema respectivă ar putea îmbunătăți șansele tale de a apărea.
Limbaj direct: Fragmentele generate par să facă referire la secțiuni întregi și blocuri de text, asemănătoare cu fragmentele evidențiate. Asta înseamnă că redactarea de secțiuni organizate, liste și puncte ar putea fi mai ușor de înțeles pentru SGE.
Autoritate tematică sau de nișă: Site-urile referite în fragment tind să fie mai de nișă sau concentrate pe o temă anume. Asta ar putea indica o importanță crescută a autorității tematice ca parte din optimizarea pentru SGE.
Informații noi sau noutati: Sursele primare de date sau analize par să fie frecvent citate în fragmentul SGE. Asta ar putea însemna că va deveni mai important să publici sau să împărtășești informații noi despre un subiect, decât să compilezi informații existente. Ar putea fi o idee bună să te gândești la moduri în care poți include acești factori în propria ta strategie de conținut.
Nu abandona cele mai bune practici SEO tradiționale din cauza SGE. Deși rezultatele generate de AI pot schimba comportamentul utilizatorilor, SERP-urile includ în continuare rezultate de căutare tradiționale. Acest lucru le face relevante pentru viitorul SEO.
La acest stadiu, este prea devreme să știm cât de frecvent se vor baza utilizatorii pe SGE pentru a răspunde la interogarea lor. Mulți utilizatori ar putea alege în continuare să dea clic pe rezultatele de căutare tradiționale care sunt în continuare afișate în SERP.